JAK UNIKNĄĆ KONTUZJI KOŃCZYN DOLNYCH PODCZAS UPRAWIANIA ULUBIONEGO SPORTU?

  • Kwi 6, 2021

4 SPRAWDZONE SPOSOBY OD OS1st!

Wiele osób uwielbia aktywny styl życia uprawiając sport dla przyjemności, rozrywki, dla utrzymania dobrej formy, prowadzenia zdrowego stylu życia bądź wyczynowo. Wybieramy pomiędzy bardzo modnym bieganiem, nordig walkingiem, rowerem, tenisem czy grami zespołowymi jak koszykówka czy piłka nożna. I choć jak mówiły nasze babcie „Sport to zdrowie” dodatkowo wyzwalający hormon szczęścia w postaci endorfin, to jego uprawianie zwiększa ryzyko kontuzji w formie przeciążeń, naderwań, skręceń czy zwichnięć stawów, uszkodzenia mięśni czy złamań kości. Wsród wszystkich kontuzji najbardziej powszechne i najbardziej dokuczliwe są te, które dotykają kończyn dolnych. Z powodu nabytej kontuzji zostajemy w następstwie nie tylko zmuszeni do rezygnacji z aktywności fizycznej często na wiele tygodni, ale również zmienia się nasza codzienność związana z chodzeniem do pracy, załatwianiem zwykłych spraw... Niestety, często nawet uraz jest tak dokuczliwy, że przemieszczanie się w granicach własnego mieszkania staje się nielada wyzwaniem.

Ekipa OS1st znając i analizując wszystkie realia prowadzenia aktywnego stylu życia przygotowała kilka porad, które pomogą Tobie uniknąć nieprzyjemnych kontuzji, jeśli tylko przed, w trakcie i po uprawianiu ulubionej dyscypliny sportowej, się do nich dostosujesz.

I. Opracuj swój własny Plan Treningowy.

Pamiętaj, że uprawiając jakąkolwiek dyscyplinę sportu nie powinniśmy skupiać się jedynie na niej, ale powinniśmy bardziej kompleksowo przygotować nasze ciało. Dlatego tak ważny jest indywidualny plan treningowy, który będzie zawierał rozgrzewkę, trening cardio, trening siłowy oraz rozciąganie - odpowiednio poprowadzony trening całego organizmu z naciskiem na utrzymanie mocnych, silnych i elastycznych kończyn dolnych. Najbardziej efektywne ćwiczenia kończyn dolnych to przede wszystkim: przysiady, wypady, uniesienia, step czy ćwiczenia z obciążeniem.

Jeśli przygotujesz swoje ciało, a przede wszystkim swoje nogi, zanim wyjdziesz grać w piłkę czy koszykówkę, czy zanim pobiegniesz parę kilometrów, a może wskoczysz na rower, jesteśmy przekonani, że ryzyko „złapania” kontuzji niezwykle zmaleje.

II. Rozgrzej przed i ostudź po, czyli „Warm-up & Cool-down”.

Jakąkolwiek dyscyplinę sportu uprawiasz nie zapominaj o 20-30 minutowej rozgrzewce mix zawierającej rozciąganie i lekkie cardio. Taka rozgrzewka zapewni Twojemu organizmowi poprawę krążenia, elastyczność stawów i siłę mięśni, szczególnie kończyn dolnych, przygotowując je do wykonywania wymagających ruchów.

Często po skończonej grze w kosza, 5 kilometrowym biegu czy świetnym meczu piłkarskim albo górskiej eskapadzie rowerowej jesteśmy już tak bardzo zmęczeni, że zapominamy zafundować, szczególnie naszym nogom, choć krótkiej sesji cool-down, czyli ostudzenia, przejścia z intensywności do spoczynku. Sesja cool-down zapewnia Twojemu organizmowi szybsze wydalenie kwasu mlekowego, który odpowiedzialny jest za popularne „zakwasy” i zakumulowany zwiększa szansę na powstanie urazu. Moment ostudzenia organizmu, w postaciu na przykład marszu i kilku ćwiczeń rozciągających jest również szczególnie ważny, kiedy zaraz po uprawianiu sportu wsiadamy do samochodu. Powinniśmy wtedy zapewnić nogom komfort poprzez choć krótką sesję cool-down pozwalającą na zmniejszenie dolegliwości bólowych i uniknięcie nieprzyjemnych i niebezpiecznych w przypadku prowadzenia samochodu, kurczy nóg.

III. Przygotuj się właściwie do ulubionej dyscypliny!

Wielokrotnie uprawiając sport, nie robimy tego poprawnie i zupełnie nie zwracamy uwagi na ochronę części ciała najbardziej narażonych na kontuzję.

  • Jeśli grasz w piłkę, pamiętaj, że w 100% musisz zadbać o nogi. Ochraniacze na piszczele, które najczęściej narażone są na uraz, opaski kompresyjne na kolana chroniące staw kolanowy przed przeciążeniami.
  • Jeśli grasz w koszykówkę, nie zapominaj o stabilnym obuwiu zapewniającym ochronę stawu skokowego i dobrze dopasowującym się do stopy oraz o opaskach kompresyjnych na stopę i łydkę nadającym nogom większej sprężystości dzięki swoim właściwościom.
  • Jeśli jeżdzisz na rowerze, oprócz obowiązkowego kasku, powinieneś zabezpieczyć Twoje nadgarstki przed dolegliwościami bólowymi oraz uda przed przeciążeniami, a wszystko to używając kompresji.
  • Jeśli grasz w tenisa, właściwe obuwie oraz zabezpieczenie kolan i łokcia kompresją to podstawowe zadania.
  • Jeśli biegasz, to odpowiednie obuwie oraz zabezpieczenie stóp i łydek kompresją są bazą bezurazowego treningu.

Poza zabezpieczeniem swojego ciała nie możemy zapominać, aby zawsze uprawiać naszą ulubioną dyscyplinę sportu stosując się do reguł i obowiązującej techniki. Zostały one ustanowione między innymi po to, aby unikać urazów podczas ich uprawienia i w przypadku gier zespołowych zabezpieczyć Twoich współgraczy przed niebezpiecznymi sytuacjami prowadzącymi do kontuzji.

IV. Wysypiaj się!

Odpowienia ilość snu jest bardzo istotnym elementem zapobiegania kontuzjom, w szczególności jeśli uprawiasz sport codziennie. Sen regeneruje Twój organizm, Twoje kości, mięśnie, więzadłą, ścięgna i jest idealną formą odnowy biologicznej. Poza tym jest czynnikiem sprawiającym, że jesteśmy bardziej skoncentrowani i łatwiej unikamy sytuacji mogących prowadzić do jakichkolwiek urazów.

Te cztery choć proste i podstawowe rady czesto są przez wielu z nas lekceważone. Nie mamy czasu na sen, nie mamy czasu na rozgrzewkę, nie wspominając już o cool-down i przemyślanym programie treningowym. Jesteśmy szczęśliwi, że udało nam się wygospodarować godzinkę na mecz czy na bieganie... Lekceważymy pierwsze dolegliwości bólowe, nie używamy ochraniaczy, kasków, nie wykorzystujemy zalet ochronnej i leczniczej kompresji, co ostatecznie prowadzi nas do świata bólu i wykluczenia z aktywności fizycznej na długi czas.

Kończyny dolne będące na pierwszym miejscu w rankingu ulegania kontuzjom powinny zwracać Twoją szczególną uwagę. Dobre przygotowanie treningowe, zabezpieczenie, komfort i zapewnienie wydajności kończyn dolnych pozwolą Tobie na uprawianie ulubionego sportu bez bólu i bez kontuzji. Jeśli jednak niefortunnie jej ulegniesz, daj swoim nogom czas na dojście do pełnej sprawności, odpocznij, przejdź rehabilitację, zregeneruj się i wróć do gry! A na każdym etapie towarzyszyć Ci będzie OS1st.

Sprawdź naszą dynamiczną kompresję i uniknij kontuzji www.os1st.pl/sklep.

Dodaj komentarz

Upewnij się że pola oznaczone * zostały wypełnione poprawnie.

Opinie

  • Klaudia Klaudia Po cwieczeniach w opaskach os1st nogi wydaja się o wiele mniej zmęczone :D Moge trenować dłużej i wydajniej.
  • Artur Artur Używam opasek kompresyjnych podczas biegania i sprawdzają się napawde świetnie! Polecam :D
  • Marek Marek Używawłem opaski kompresyjne FS6 w zzeszłym roku podczas wędrówek górskich po Tatrach :D i jestem mega zadowolony. Polecam !!!
  • Natalia Natalia Super sprawa z tymi pakietami! Pakiet Biegacza OS1st - pasuje dla mnie idealnie, właśnie tego potrzebowałam Dzięki OS1st !!! http://os1st.pl/produkty/pakiety-promocyjne
  • Dominik Dominik Wydaje mi się że dynamiczne opaski kompresyjne są dobrym wyborem, ale można je nosić ograniczoną ilość godzin... Osobiście używam ich podczas uprawiania sportu, a na codzień kupiłem wkładki ortopedyczne Australijskiej firmy FootWave. Taki zestaw sprawdza się u mnie idealnie :D Polecam sprawdzcie sami: http://pl.footwave.com/

Popularne

DLACZEGO BIEGACZE UWIELBIAJĄ KOMPRESJĘ?

DLACZEGO BIEGACZE UWIELBI…

CZYLI KOMPRESJA DYNAMICZNA W AKCJI NA NASZYCH ŁYDKACH. ...

KORZYŚCI Z AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

KORZYŚCI Z AKTYWNOŚCI FIZ…

ZABEZPIECZ SWÓJ ORGANIZM DYNAMICZNĄ KOMPRESJĄ. Nares...

JAK WŁAŚCIWIE WYBRAĆ OPASKI CZY SKARPETY KOMPRSYJNE?

JAK WŁAŚCIWIE WYBRAĆ OPAS…

Nieważne czy jesteś tylko sezonowym biegaczem czy też wyczyn...

ULGA DLA TWOICH HALUKSÓW...

ULGA DLA TWOICH HALUKSÓW…

CZYLI MISJA SPECJALNA DLA DYNAMICZNEJ KOMPRESJI.

JAK UNIKNĄĆ KONTUZJI KOŃCZYN DOLNYCH PODCZAS UPRAWIANIA ULUBIONEGO SPORTU?

JAK UNIKNĄĆ KONTUZJI KOŃC…

4 SPRAWDZONE SPOSOBY OD OS1st! ...

 Szybka dostawa
przesyłką kurierską.

 30 dniowa gwarancja
satysfakcji lub zwrot pieniędzy.

 Masz wątpliwości?
zadzwoń: +48 730 210 411

Dane kontaktowe

Biegnij szybciej, wydajniej, wygodniej. Regeneruj się szybciej i zapobiegaj kontuzjom. OS1st to jedyne opaski kompresyjne z aktywnym systemem naprzemiennych stref kompresji. Zamień swoje skarpety do biegania na opaski kompresyjne OS1st

  • +48 506 310 411

Zapraszamy również do zapoznania się z naszymi innymi usługami:

Zapisz się do Newslettera

Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, promocjach i rabatach, zapisz się już dziś!